Contest Rules

INCIPIT: The Food Innovation relates to innovations in the entire food chain, from field to table. The increasing world population and protein consumption, climate change and the increasing scarcity of available resources, socio-demographic changes and the protection of health, the evolution in the processes of choice and purchase, require a change in the way the food is produced, processed, distributed, communicated and consumed.

THE PURPOSE OF CONTEST : The contest is seeking the best products with innovation and sustainability features to reward the creativity of a start upthat believes in the strength, values and quality of their work.

ARROWCONTENT ENTRY: The content entry is free. It needs complete and submit the entry form. APPLICATION-FORM


ARROWDEADLINE:
 The contest is open to international Start up to 6 aprile 2017 at 26 aprile 2017


ARROWRULES: 
The organizers ask you to examine the Regulation. By sending the application form is deemed read and accepted all the techniques and cited specific agreements. DOWLOAD_RULES


INCIPIT: La Food Innovation riguarda le innovazioni in tutta la filiera agroalimentare, dal campo alla tavola. L’aumento della popolazione mondiale e del consumo di proteine, i cambiamenti climatici e la crescente scarsità di risorse disponibili, i mutamenti socio demografici e la tutela della salute, l’evoluzione nei processi di scelta e acquisto, impongono un cambiamento nei modi in cui il cibo è prodotto, trasformato, distribuito, comunicato e consumato.

GLI OBIETTIVI DEL CONTEST: il contest è alla ricerca dei migliori prodotti con caratteristiche di innovazione e sostenibilità, per premiare la creatività di una start up che crede nella forza, nei valori e nella qualità del proprio operato.

ARROWISCRIZIONE: L’iscrizione è gratuita. Serve compilare ed inviare la scheda di partecipazione. SCHEDA-ISCRIZIONE


ARROWDEADLINE:
La Call è aperta a Start-Up internazionali dal 6 aprile 2017 al 26 aprile 2017


ARROWREGOLAMENTO:
Si chiede di prendere visione del regolamento. Con l’invio della scheda di partecipazione si ritengono lette e accettate tutte le specifiche tecniche e accordi citati. DOWNLOAD_REGOLAMENTO